marți, 5 mai 2009

1 Mai... manelist ca altu'


A venit luna Mai. Asta inseamna ca MAI este o luna pana la sesiune. Dar totusi, inca ne-am putut bucura de mini-vacanta de 1 Mai. Spun "inca" pentru ca anul viitor 1 Mai va fi sarbatorit sambata, iar in 2011 duminica. Si am inteles ca ne asteapta niste ani grei din punctul asta de vedere. Degeaba vrem legalizarea mai multor sarbatori daca nici calendarul nu ne ajuta. Dar asta ramane de vazut. Momentan ne revenim din mahmureala de 1 Mai. Pentru ca, trebuie sa recunoastem, aproape toti am umplut buzunarele producatorilor si distribuitorilor de bauturi alcoolice si carne.
Fiind crescut la malul marii, am inteles dintotdeauna ca 1 Mai inseamna iarba verde, gratar, fie pe malul lacului la capatul Mamaiei, fie la padure la Valu'. Odata ajuns in liceu, am inceput sa prind gustul plecarilor cu gloata prin Costinesti sau Neptun. Fie ca inchiriam o vila si faceam gratare peste gratare, fie ca ne rezumam la cateva camere de hotel supraaglomerate, cert este ca masina nu se misca din parcare 2-3 zile, intrucat nu era nimeni in stare sa'si aminteasca unde era parcata. Si uite ca anii au trecut, liceul s-a terminat, iar noi am inceput sa gandim din ce in ce mai economic. Astfel am ajuns sa ne adunam pe la cate cineva care avea o casa de vacanta in afara orasului. La fel s-a intamplat si de data asta. Diferenta a fost ca intr-un moment de neinspiratie am decis sa trecem si prin Costinesti. Si ce am gasit, numai cei ce au fost acolo stiu.
Si Costinestiul pe care il stiam odata a ramas doar o amintire frumoasa. Inainte era cunoscut drept "statiunea tinerilor". Acum, isi merita pe deplin denumirea de "loc in care se reunesc manelistii si 'jmekerii' care nu au avut bani sa mearga in Neptun". Dupa reconstructia din 2004 sau 2005, cand au avut loc inundatiile, Costinestiul s-a transformat dintr-o statiune pentru tineri, intr-o statiune tipic romaneasca, in care bunul simt si etica hotelierilor lipsesc cu desavarsire. Dar romanul, snob si prost, nu s-ar da niciodata in laturi in a se da mare ca a fost si el la mare. Si te gandesti cum se poate totusi, ca tarisoara aia destul de saraca de la sud de Dunare, ofera conditii cu mult mai bune decat la noi, la preturi mai mici chiar. Dar ce sa-i faci ? Ceafa de porc se simte bine in Romania, la gratarele de la noi ( si aici ma intreb de ce nu am scris "PE gratarele de la noi"). Evident ca daca te duci la mare si nu te vede nimeni cu ce masina te duci, sau pe ce tricou Mike, Adidos, Looto sau Recboc iti curge mustarul din gura, ori cat de tare esti ca manelele tale s-au auzit mai tare decat ale celorlalti 50 de vecini, te-ai dus degeaba. Dar noi, oamenii de rand, nu putem intelege aceste standarde ale societatii mondene, fara de care ai fi considerat un cioban.
O alta schimbare pe care am observat-o in Costinesti a fost intreruperea traditiei din Ring si Tineretului de a-i aduce in fiecare an Parazitii si B.U.G. Mafia. Pai cum altfel? Din moment ce toata spuma societatii vine la mare, trebuie sa-i astepti cum se cuvine. Si ce iti incanta mai bine urechile dupa mici si bere decat o noapte de house in ploaie? Oi fi eu prea prost si prea incult ca nu inteleg de ce simti o placere mai mare intr-o pneumonie sub cerul liber in timp ce cativa 'digei' care au uitat subit limba romana stau adapostiti de ploaie si iau banii fraierilor, decat intr-o noapte cu prietenii in vila la adapost de ploaie, cu muzica proprie si cu multe grade in sticla. Dar asta e deja o alta poveste care va avea propia ei prezentare la timpul cuvenit. Pana atunci, ma resemnez si astept vacanta de vara, cand, odata ajuns acasa in Constanta, ma voi reintalni cu aceste exemplare care ma vor bloca in trafic, imi vor creste preturile la metodele de petrecere a timpului liber si imi vor taia orice chef de a ma apropia de Mamaia.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu